السبت، 15 مايو 2010

انا سبتها مش عارف علشانك ولا علشان مين يارب؟


فضفضه
السلام عليكم
بما ان
التواجد
بالمدونه
من اللى بيقرؤها

مش كتير وطبعا علشان انا مش بتابع حد كتير الا صديقى
باحث وكام مدونه تانيه
هقول
انا حبيتها ايوة
حبتها
نظره عنيها
ابتسامتها
حاجبها
ضحكتها
بكاها
فرحها زعلها
حزنها عشت معاها
كل حاجه
بس
عرفت انها مش ليا
فجأه صحيت من النوم
من الاحلام مش ليا
مش علشان حاجه لآ علشان لسه
عرفت مؤاخرا
لسه الطريق
لسه معملهوش
اصلا
افتكرت كلام اعز اصدقائى
فى اول كلام عنها
(لينا اخوات بنات)
كان باحث هو اللى قالها لى
قال لى حرام عليك
اتقى الله
وقلبى
مولع بها
حاولت الهروب منها
علشان لو حسبناها صح انا هرتبط بالجيل اللى بعد بعد بعد بعدها
او الى ما شاء الله
اتعب نفسى ليه واتعب بنت الناس معايا
ده
التفكير المنطقى
لازم نسيب

انا زعلان بقه
الموووضع الرئيسى
ليه انا مسبتش
علشان
ربنا
انا وحش للدرجه دى ؟
ليه مخفتش منه
؟
ليه انا
معملتش كده
اسيبها علشانه؟
ليه
لما احسبها والحسبه تطلع غلط
ارجع واقول حرام
ولما الدنيا كانت
حلوة
اقول
لآ
اتوب ده حرام
؟
يعنى لو كان الموووضع فيه امل كنت اسمريت رغم
الظرو ف
الصعبه
التى تكاد تكون
مستحيله
؟
انا زعلان
من نفسى
قوى
علشان
بجد
كان نفسى ربنا
يفرح
بيا

9 اللى شربوا من قطراتى:

mrmr يقول...

اخى شهاب
الحب عمره ما كان عيب ولا حرام بالعكس ده
الله محبه
وبعدين انت انسان حاسبها صح
انت بتحب اه لكن لازم تعرف اخره الحب ايه
الحب اللى من غير ما ربنا يكلله بالزواج يبقى بلاش منه نبعد عنه بقدر المستطاع علشان منغضبش ربنا
انت ادرا بظروفك الماديه علشان كده شايف انه مستحيل المشوار يستمر

وده عين العقل

لكن ان كانت هى متمسكه بيك وعارفه ظروفك كويس وموافقه حاليا بعد كده ح تتعب وتقول ياريت اللى ما جرى ما كان

ويبدا مشوار الندم

اتمنى لك راحه البال يا صعيدى

كلام على بلاطة يقول...

ربنا فرحان بينا
بس احنا اللى زعلانين مش اكتر
تحياتى
=======عنصريين حتى النخاع وتخصصهم زراعة الالام والاوجاع/

والابشع من عنصريتهم, جهنمية معاملة الاخر كمتاع/

فلا حق لغيرهم فى حياة ولا امل ولا رجاء الا لو باع/

واستغنى عن قيم المواطنة والمساواة على المشاع/

ومن لايتبعهم يستفزهم ولا مانع من تقطيعهم ارباع/

ويا ويل من يقف فى طريقهم وطريق الخراب والضياع/

فهم وحوش ولو تسموا باسماءنا من باب الاستبياع

احفاد مصاصين الدماء القتلة الصعاليك الرعاع/

يستغلوا مخاليق ربنا كخدم وعبيد وجوارى للامتاع/
=

غير معرف يقول...

اكيد ربنا فرحان بيك
احترم ضميرك الحى
تحياتى

نفسى تفرح بيا يارب(الشهاب) يقول...

مر مر
صديقتى
ايه الجمال ده فى التفكير
والقلب الرقيق الصغنون ده
انا بفكر بعقلى الاول وقلبى يجى بعدين مع ان القلب هو الاول اللى اختار لازم ولا بد ان العقل هو اللى يقرر علشان القلب ميتعبش
ودى وجهه نظرى
الحب موووجود بس
جماله
لما يكون فى الوقت الصح
فى المكان الصح
مع الشخص الصح
شكرا لنصيحتك
اختى العزيزه

نفسى تفرح بيا يارب(الشهاب) يقول...

كلام على بلاطه
صحيح كلامك
ونفسنا ربنا يفرح بينا اكتر
منورنى

نفسى تفرح بيا يارب(الشهاب) يقول...

الشوكه الناعمه
نعم
لازم
احكم ضميرى الحى

علشان
مندمش
شرفتينى بالزياره
ويارب
متكونش الاخيره

خابت بك ظنوني يقول...

استعـــــصم يا يوسف هذا الزمان

اسمع للشيخ هاني حلمي وتابع معاه
وإن شاء الله هتستفيد كتير

http://www.manhag.net/droos/

نفسى تفرح بيا يارب(الشهاب) يقول...

يارب يبارك فيكى ويجازيكى عنى
كل خير
ويجعله ربى فى ميزان حسناتك

ساسو يقول...

صديقي شهاب
علي فكره الحب عمره ما كان حرام
بس اللي يفهمه صح ويعيشه صح
لما تكون نيتك صافيه وناوي تكمله بالزواج يبقي بجد ربنا هيوفقك وهيباركلك فيه وهيكملهولك علي خير

دمت بكل خير